Mycket göra denna dag och lite bloggande !

ja i dag har det inte blivit mycket bloggande !!


Har varit ful fatr hela dagen .. klve upp vid 08.00 tiden barnen åt frukost och jag höll på ren svaenska att tuppa av helt seriöst .. Mått så här dåligt länge nu .. Helt yr i huvudet , trött , orkeslös och illamående ...




Iaf så tog vi bussen ner på stan till kl 10.00 åkte samma buss på Pälsk när han skulle till jobbet . Shoppingen började på Life där jag köpte min EFTERLÄNGTADE Chi San , och måste tillägga om den att jag hoppas VERKLIGEN att den fungerar nu . Att den lindrar trötthet , orklöshet och får humöret på topp! För dra mig baklänges vad äckligt det var !! smakade som nån halvtaskig gammal grogg .. Ucsh , det avr det vidrigaste !!




Efter Life blev det en sväng in på H&M , hittade ingen spec alls där . bara nyss schampo och balsam från Glizz det bästa , blir toppen utav de =) . Sedan blev det en väng in på lindex där hittade vi ingenting intresant i huvudtaget så det fortsatte in på Kaphal , där fanns det inte heller mkt kul ... efter kaphal bled det BR så barnen skulle känna sin nöja så Engla köpte kläder till sin docka och Tindra velade ha ett armband .




Efter BR Blev det att kila vidare över till flanör och in på Cubus , och det som är så himla bra med JUST Cubus inne i stan är att dom ALLTID har en "korg" men 10kr grejer =) , Så där hittade jag tvvå par strumpbyxor åt lillasyster Ida =) , En varsin tunnare fin mössa åt engla och Tindra och ett par 2pack strumpor var åt dom =) .
Och allt för bara 60kr kan inte bli bättre =) .




Efter Cubus så köpte vi en liten pommes åt barnen för dom blev lite gnälliga , och den pommesen hjälpte dom blev väldigt tysta och snälla medanns dom åt =) . EFter det gick vi till Pälsk på jobbet och skulle säga hej då innan vi åkte hem , s jag tog en cigg med honom innan vi gick . ÄNTLIGEN på väg till bussen hemåt så sa Engla : Mamma , har dom ingen hårfrisör här inne i stan som har tid att klippa mig nu ? Gaah - !! var mi8n första tanke för jag var helt slut efter allt springande på stan med två ungar .. med förra veckan gick vi ju till frisören hemma men då hadde hon inte tid att klippa engla fören efter påsk och då blev Engla så ledsen för  hon hadde sett fram emot att klippa sig . 





Men kan man motstå dom där underbara rådjursögonen hon anväder när hon verkligenm vill något ? , NEJ det kan man inte . så vi traskade på hittade en frissa uppe mot tågstationen , gick in där och lyckligtvis hadde hon tid att klippa Engla =D , Engla blev super glad och såg sååå nöjd och stolt ut när hon satt där i stolem och blev klippt av en RIKTIG hårfrisörska för första gången i hela sitt liv =D , och hon satt så fint och stilla och böjde huvudet precis  som hårfrissan bad henne om . MAMMAS STORA DUKTIGA TJEJ <3<3.












Tindra däremot fick jag ha jaga med där inne på salongen ... jag fick inte bära henne , hon vägrade sitta still och rev i PRECIS allt som fanns där .. så inte 5 sek jag fick en lugn stund där inne =P . Häärligt med barn i trottsåldern !!





efter frisören gick vi tillbaka till Pälsks jobb , Engla vela visa hur fiiin hon blev i håret efter hon klippt sig =) , och Pälsk hadde ju inte en aning om att hon hadde gjort de heller och hon blev så glad för Pälsk saatt hon var så fin i håret =) . 




Vid ca 12.30 tiden kom mamma/mormor & lillasyster ida och hämtade oss på stan .  dååååligt skönt det var att åka hem ! väl hemma på parkeringen så kom jag på att jag hadde slut på kaffe , så mamma/mormor och engla åkte och köpte kaffe medans jag , Tindra och Ida gick in . väl inne började processen med att byta blöja på Tindra , göra välling och natta henne middag . hon brukar sova middag kl 12.00 med eftersom vi inte var hemma fören närmare kl 13.00 så blev det en liten senare middag i dag , så hon var super trött <3<3




Nu blir det att kika om det finns något bra på tv ! Pälsk håller på gör potatisgratäng , kortlett i ugn med sås oh mmmmm , så himla gött =D . har tagit mitt Chi san i dag men än så länge har jag d inte känt mig piggare i huvudtaget .. hoppas på effekt i morogn då !




slut resultat av dagen : ............ Jag tänker då ALDRIG mera gå med mina vildjur på stan själv igen efter denna dag !!! =P

mamma Älskar er mina vackra barn <3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0